maandag 23 januari 2012

De geboorte van...

Al heel lang lees ik vele Blogs en altijd kriebelde het bij mij ook. Ik bleef maar uitstellen en nu is het zover. Ik wil jullie meenemen in mijn leven. Een nieuw leven. Stap voor stap probeer ik mijn leven weer terug te krijgen, helaas gaat dit nog steeds met 2 stappen vooruit en 1 stap weer terug. Heb me in dit nieuwe jaar vooral gestort op een eenvoudiger leven en geniet hier echt van.
Samen met mijn man en 4 kinderen zijn we 2 jaar geleden verhuisd naar een vrijstaand huis in Duitsland. We wonen ongeveer 20 km over de grens. Manlief werkt in Nederland en ik ben huismamma. Steeds vaker komen de muren op me af en ik probeer een nieuw doel in mijn leven te vinden. Mijn allereerste doel is ons financiele plaatje in kaart te brengen. Al vele tips tegen gekomen en ik ben begonnen met het huishoudboekje.
We zijn begonnen met het aflossen van onze hypotheek. Ons doel is ieder jaar 5000,- euro af te lossen maar of dit ieder jaar haalbaar is dat moeten we nog even afwachten. We hebben namelijk in huis ook nog veel te verbouwen. Mijn man doet dit allemaal zelf dus het gaat niet zo rap en zo kunnen we mooi iedere keer weer wat opzij leggen voor een volgend project.
Schroom niet om een reactie achter te laten, Het lijkt me leuk te horen wat jullie ideeen zijn van een eenvoudig bewust leven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten