woensdag 25 januari 2012

Afwassen goed voor de relatie!!!

Afgelopen weekend heeft onze vaatwasser het begeven. We hebben deze vaatwasser 2 jaar geleden samen met een keuken tweedehands gekocht. Met een gezin van 6 willen we zeker weer een nieuwe aanschaffen, maar ik moet me er nog in verdiepen welke het zuinigste is. Nu moeten we dus aan de afwas en ik moet zeggen dat ik dat helemaal geen rotklus vind. Ik doe het samen met manlief en we kletsen dan wat af. Eindelijk tijd voor elkaar. Meestal tegen een uur of half negen liggen alle kinderen in bed, vaak gaat manlief dan nog wat klussen ( hij kan niet stilzitten) om vervolgens rond een uur of half tien naast me neer te ploffen op de bank. Van praten komt dan meestal weinig. We plannen ook niet echt een avond voor onszelf in dus het afwassen komt mooi uit.
Voorlopig maar even laten zo dus.  Nog een voordeel van afwassen nu het bespaart zeker wat op de energiekosten. Ik hou nu ongeveer een jaar mijn meterstanden bij en merk nu echt verschil. Ok het is niet veel, maar alle kleine beetjes helpen toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten