dinsdag 24 januari 2012

Chaotisch

Op dit moment is het een chaos in mijn hoofd, hierdoor blijven er veel dingen liggen.
Ik ben begonnen met lijstjes maken van dingen die ik moet doen in de hoop dat ik snachts niet in mijn bed lig te malen. Zit op dit moment totaal niet lekker in mijn vel en dat breekt me op. Iedere dag is een strubbeling.
Vanaf het moment dat ik wakker wordt is het onrustig van binnen, waardoor ik lichamelijke klachten krijg. Dit uit zich vooral in hyperventilatie en paniekaanvallen. Rond de jaarwisseling heb ik gezegd 2012 wordt mijn jaar en wil mezelf weer helemaal terug vinden. Ga mijn sombere gevoelens ook niet meer tegen houden!!. Het liefst zou ik hulp zoeken,maar hier zit nu net een probleem voor mij. We wonen in Duitsland en kan dus niet naar Nederland voor hulp. Uiteraard kan ik hier hulp krijgen, alleen is mijn duits nu nog niet zo goed. Ik kan me goed redden hoor en gaat steeds beter, maar om nu mijn hele levensverhaal in het duits te moeten vertellen gaat me echt niet lukken. Toen we nog in Nederland woonde heb ik al eens hulp gehad en deze vertelde me altijd ga schrijven, ook een reden dus om een blog te beginnen. Van me afschrijven!!
Gelukkig heb ik een man die me door dik en dun steunt zonder hem had ik het al lang op gegeven denk ik.
Al een jaar of 10 heb ik deze gevoelens, maar de afgelopen anderhalf jaar zijn ze een stuk erger geworden. Ik heb een hoop dingen meegemaakt die niet in mijn koude kleren zijn gaan zitten. Ik moet dit allemaal een plekje gaan geven en dat kost tijd. Allereerst is het belangrijkste dat ik mijn zelfvertrouwen weer terug krijg. Die is totaal weggenomen door bepaalde personen. Alles stap voor stap dus.
Hoe dit aan te pakken geen idee. Misschien hebben jullie wat tips?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten